۱۳۸۶ بهمن ۱۱, پنجشنبه

تبرج


سردار رادان - رئیس پلیس تهران : پوتين بر روي شلوار از لحاظ شرعي نوعي تبرج به شمار مي‌رود و بر اين اساس با توجه به اين كه تبرج از مصاديق بد پوششي است، با اين قبيل موارد نيز برخورد خواهد شد، چراكه براي نمونه قرار گرفتن چكمه بر روي شلوار به دليل نشان دادن بخشي از برجستگي‌هاي بدن از مصاديق شرع است و تبرج به حساب مي‌آيد.
تبرج چیست و از کجا می آید:
تعریف تبرج : تبرج یعنی زن صورت ،مو و زینتهای خود را نشان دهد. این کلمه ازواژه برج گرفته شده یعنی همانگاه که برج وباروی یک شهر از دور توجه هر رهگذری را جلب میکند فرد به گونه ای لباس بپوشد،آرایش کندو رفتار نماید که توجه دیگران رابه خود جلب نماید. ازاین رو می توان این واژه را «جلب توجه » یا «خود نمایی» معنا نمود.
خواستگاه واژه غریب تبرج :
آیه 33 سوره احزاب در کتاب قرآن : ولا تبرجن تبرج الجاهلیه الاولی
[ای زنان پیامبر(ص)]مانند دوره جاهلیت نخستین تبرج نکنید
البته گویا از لحاظ شرعی تبرج برای همسر اشکال شرعی ندارد و مشکل شرعی در هنگامی بوجود می آید که زن برای نا محرم تبرج بنماید.مثل اینکه همسر این آقایان و آیات اعظام در منزل از چکمه استفاده می کنند!
در ضمن اگر هم اینها ادعای اسلام دارند که قرآن میگه مانند دوره جاهلیت نباید خود نمایی کرد! آیا در دوران جاهلیت چکمه ی ساق بلند و شلوار جین وجود داشته؟
به هر حال این عکس که Fully تبرج است(برجستگی پا و باسن و متاسفانه به علت نبود تکنولوژی امکان به تصویر کشیدن برجستگی سینه وجود ندارد) را به سردار رادان و کلیه تبرجیست های اسلامی ، تقدیم می کنم.

3 نظر:

در ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۱:۰۹, Blogger Ahmadreza گفت...

ghorbaan man nazar e mostadal e shoma ro too weblog e in mardak e olaaagh khoondam va khaastam begam damet garm! amma midooni ke yaasin too goosh e khar khoondan e badbakhtaane!

 
در ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۰:۲۳, Anonymous ناشناس گفت...

سلام
در باره معاني و ريشه واژگاني مانند منطقه البروج و بروجك هم توضيح بدهيد. آيا ميتوانيم محلي را كه عده اي خانوم چكمه پوش تجمع كرده اند منطقه البروج بناميم؟ يا دختركان چكمه پوش را بروجك خطاب كنيم؟

 
در ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۰:۲۹, Blogger V.V گفت...

ممکن است آدم برفی!
ولی برای اطمینان خاطر لینک چند تا خبره رو میدم:D
http://www.makaremshirazi.org/
http://www.lankarani.net/
http://www.khomeini.com/
http://www.mesbahyazdi.org/

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی