۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

انتخاب مجدد احمدی نژاد عامل سقوط نظام؟

دیشب تو bbc حسین باستانی داشت در مورد اینکه چرا در این دوره، تلویزیون تنور انتخابات رو داغ نمیکنه، صحبت میکرد. و با توضیحاتی که میداد... میگفت احمدی نژاد- در صورت تحریم انتخابات- با 10 میلیون رای خیلی راحت میتونه برای 4 ساله دیگه ماندگار بشه. 5-6 میلیون بسیجی و سپاهی هست و 4 میلیون هم از افرادی که تحت تاثیر سفرهای استانی هستند رای جمع میکنه. حالا دیگه خود دانید..... تحریم یا مشارکت؟!

اگر فکر کردید(اکثر تحریمی ها چنین نظری دارند) که با اومدن احمدی نژاد، رژیم سقوط خواهد کرد. این خیاله باطله.... چون اگر احمدی نژاد رای بیاره، تا پایان امسال مطمئن باشید در حد کنسولگری، ایران با آمریکا رابطه برقرار خواهد کرد. و احمدی نژاد برای گرفتن تضمین امنیتی از طرف آمریکا، نفت رو به صورت صلواتی در اختیار مثلاً Shell و غیره قرار خواهد داد.

فکر نکنید رابطه با آمریکا چیزی رو در ایران عوض میکنه. سیاست آمریکا در خاورمیانه حمایت از حکومت های سرکوبگر و دیکتاتور هست. همونطور که می بینید آمریکا در منطقه هم پیمان هایی مثل مصر، عربستان و اسرائیل داره که دیگه فکر نکنم حکومت هایی بدتر از این ها در نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی در خاورمیانه داشته باشیم.

اما اگر شخص دیگری از جناح مقابل اصولگرا ها، برنده انتخابات بشه، جناح اصولگرا برای اینکه ایجاد ارتباط با آمریکا را برای خود محفوظ بداره، جلوی هرگونه برقراری رابطه را خواهد گرفت.(همونطور که دیدید با دستگیری رکسانا صابری فعلاً داستان برقراری رابطه را مسکوت گذاشتند تا بعد از انتخابات و همونطوری هم که میبینید رای تبرئه رکسانا صابری را میگذارند برای روزهای پایانی انتخابات، هم برای ایجاد محبوبیت برای احمدی نژاد و هم اینکه فعلاً داستان برقراری رابطه در همان سطح قبلی بمونه) دولت آمریکا هم کاری به نوع حکومت در ایران ندارد. آمریکا امنیت و ثبات در منطقه میخواد، حالا بر هر شکلی که بشه. در نتیجه براش فرقی نمیکنه تضمین امنیتی رو به احمدی نژاد میده یا هر کس دیگری. آمریکا یک معامله پایا پای با ج.ا.ا خواهد کرد و آن نفت در برابر تضمین امنیتی است.

پس برقراری رابطه با آمریکا یعنی سخت شدن راه اصلاحات، افزایش سرکوب نیروهای اصلاح طلب داخلی. این رو هم در نظر بگیرید که در صورت بیرون آمدن ج.ا.ا از انزوای فعلی، درآمدهای نفتی بیشتری برایش حاصل میشود و بواسطه این درآمد و حمایت بین المللی میتواند هر کاری را که بخواهد با مردم ایران بکند. همانطور که حسنی مبارک با مردم مصر میکند و هیچوقت در سازمان ملل، حکومت مصر محکوم به نقض حقوق بشر نمیشود؛ علیرغم گزارش های مکرر سازمان های حقوق بشری در مورد وخامت حقوق بشر در کشورهایی مثل مصر، عربستان، پاکستان و ....

چنانچه با تعمق بیشتری به آینده نگاه کنیم، سرنگونی حکومت با انتخاب مجدد احمدی نژاد حاصل نمیشود. چرا که اصولگرا ها به دنبال یافتن متحدان خارجی هستند و بنا به گفته رهبری، نیروهای سپاه و بسیج بیشتر مشغول تهدیدات داخلی خواهند شد( و در نتیجه سرکوب مخالفت های داخلی با تمام قوا و قصاوت) و در عرصه بین المللی متحدان غربی حافظ امنیت ج.ا.ا خواهند بود.

در پایان، رای به یک جناح میانه رو، میتونه چراغ اصلاحات رو روشن نگه داره.

در حال حاضر با دیدن شرایط موجود من تغییر عقیده داده ام و فکر میکنم شرکت در انتخابات بر روی خیلی چیزها تاثیر میگذارد که اگر بخواهیم در مورد هریک خودمان شخصاً آگاهی پیدا کنیم، زمان زیادی را میگیرد. در شرایط فعلی باید ببینیم روشنفکران فعلی جامعه سیاسی ایران، کدام راه را برگزیده اند. ما هم باید از آنها پیروی کنیم.

برچسب‌ها: ,

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی